Uzyskane efekty rzeczowe:
- długość jezdni ok 1050 m, bitumiczna o szer. 6 m o konstrukcji dostosowanej do natężenia ruchu KR2 (w technologii MCE),
- wykonanie poboczy o szer. 1 m z kruszywa łamanego,
- budowa zjazdów indywidualnych na przyległe nieruchomości z nawierzchni bitumicznej,
- odwodnienie drogi - powierzchniowe na całej długości odcinka, rowy odwadniające,
- budowa kanału technologicznego,
- wykonanie nowego oznakowania poziomego oraz pionowego wraz z radarowym wyświetlaczem prędkości,
- montaż UBRD (bariery energochłonne, bariery typ olsztyński).
Wykonawca Robót: BIK-PROJEKT Sp. z o.o. ul. Poligonowa 32, 18-400 Łomża
Termin rozpoczęcia: 16 listopada 2021r. (podpisanie umowy z Wykonawcą)
26 listopada 2021r. (przekazanie placu budowy)
Termin zakończenia: 28 września 2022r. (odbiór robót)
Wartość zadania: 2 420 130,11 zł
Wartość dofinansowania RFRD: 1 206 036,80 zł
Wkład własny Powiatu: 607 046,66 zł
Wkład Gminy Śniadowo: 607 046,65 zł
Podbudowa MCE
MCE – mieszanka mineralno – cementowo – emulsyjna o ciągłym uziarnieniu składająca się z destruktu, kruszywa łamanego doziarniającego, emulsji asfaltowej, cementu i wody, wytworzona w procesie nazywanym recyklingiem głębokim na zimno.
Technologia przede wszystkim pozwala na wykorzystanie materiałów istniejących już na drodze tj. istniejącej nawierzchni bitumicznej, którą po sfrezowaniu wbudowuje się ponownie oraz część istniejącej pod nawierzchnią podbudowy z kruszyw. Pozwala to na oszczędność bo nowy materiał to tylko dodatek do kruszywa doziarniającego, dodatek emulsji i cementu. Materiały rozbiórkowe nawierzchni asfaltowej stanowią odpad w świetle przepisów prawa a technologia pozwalająca wbudować tę nawierzchnię na tej samej drodze umożliwia zgodnie z prawem wykorzystanie tego odpadu. Znika więc problem zagospodarowania kosztochłonnych odpadów. Ponadto podbudowa wykonana w tej technologii odznacza się dużo lepszymi parametrami konstrukcyjnymi w porównaniu z podbudową z kruszywa. Umożliwia to oszczędność w skutek wykonania mniejszej grubości warstwy podbudowy lub przy zachowaniu grubości jak dla podbudowy z kruszywa na uzyskanie większej nośności drogi.